Warna dpt mengubati Stress :)

\Assalamualaikum

Blog ni memang dah lama berhabuk sebab memang malas gile nak bukak Internet & laptop diControl sepenuhnya oleh kakak-II dan adik saye yg suke gile-II main game dlm Internet :( . Ada pelbagai cara yang dilakukan demi meredakan tekanan . Boleh rujuk kat sini 30 Teknik Bebas Stres Paling Efektif :) Salah satunya ialah dengan melihat empat warna dibawah

 Menurut Thomas Jefferson dari University Philadeplhia,meditasi atau terapi warna dapat mengurangkan tekanan. Bukan itu sahaja,terapi warna dapat mengubati rasa mengantuk dan nafsu makan yang tidak terkawal  .

1) Ungu Violet .

Warna ini digunakan dalam terapi warna untuk menenangkan susunan saraf ,otot dan menyembuhkan tekanan. Menurut National Center for Health and Wellness,warna ini dapat membantu mengubati bahagian badan yang mengalami tekanan. Cantikkan warna Purple ?


2) Jingga

Warna ini melambangkan warna matahari yang dapat memperbaiki mood dan tumpuan. Selain itu,warna jingga dapat menenangkan perasaan takut dan cemas. 


3) Indigo.

Warna ini juga membantu dalam mengatasi rasa cemas dan tertekan.


Bunga yg berwarna INDIGO :)


4) Biru .

Warna ini dapat membuatkan anda merasa damai. Jika anda mengalami gangguan tidur,cubalah cat dinding bilik tidur dengan warna biru untuk mengatasinya.


Laut/Pantai dan langit yg memBIRU 
Bunga yg berwarne BIRU ♥

sumber : Rapi , Edisi 1 Februari 2013 

p/s: patutlah kakak saye suka sangat warna Purple dan Indigo !~ 

No comments:

Post a Comment